Wybór opon wydaje się dość łatwy. Mamy opony zimowe i letnie, są również opony całoroczne. Niby mały podział, niezbyt zawiły, a jednak jak dochodzi do zakupu to jest kłopot.
Wbrew wszystkiemu opona nie jest jedynie odrobiną kauczuku, zwłaszcza w dzisiejszych czasach nie można tak myśleć. Dzisiejsi
producenci przeprowadzają profesjonalne
badania, kreują coraz nowsze technologie, wykorzystują różne mieszkanki gumy i wzmocnienia. To powoduje, że powstają wysokie jakościowo opony, takie jak opony (
wymiana opon wrocław) Pirelli czy Kormoran opony. To wszystko sprawia, że my, jako użytkownicy mamy coraz większe zagwarantowanie bezpieczeństwa przy zachowanym komforcie jazdy. Standardowy, znany każdemu z nas podział odnosi się do wykorzystywania ich do pór roku. Są więc opony zimowe oraz letnie.
Opracował: EveryCarListed P
Podpatrzone na: http://www.flickr.com
Różnią się od siebie składem mieszanki
gumy, więc zimowe są bardziej miękkie, a także mniej podatne na niskie wartości temperaturowe. Letnie natomiast są twarde, bardziej wytrzymałe w wyższych temperaturach. Bardzo istotnym czynnikiem jest użyty bieżnik. () W oponach zimowych jest zaprojektowany tak, by jak najlepiej odprowadzać wodę oraz błoto pośniegowe. Gwarantuje także realnie najbardziej odpowiednią przyczepność na dość śliskich nawierzchniach. Obok standardowych bloków, protektor jest wyposażony w mniejsze nacięcia bieżnika. Pozwalają one utrzymać auto na drodze, nawet w czasie śnieżycy. Istnieje też inny, dodatkowy rodzaj opon zimowych. Są to tzw. opony błotno-śniegowe. Odznaczają się bardziej lepszymi blokami
bieżnika, a również szerszymi rowkami pomiędzy blokami oraz gęstą siecią dodatkowych lamelek. Istnieje również inny podział, zależy on od budowy wewnętrznej. Rozróżniamy w tym sensie opony diagonalne i radialne. Diagonalne wzmocnione są warstwami ułożonych pod różnym kątem tkanin.