Nikt chyba nie ma wątpliwości, jak kluczową rolę w postępie technologicznym posiada prawie 150letni wynalazek -
telefon. Od chwili, gdy Aleksander Bell umożliwił pierwszą rozmowę po kablu, ta technologia komunikowania się mocno się udoskonaliła. Czy nowoczesne centrale telefoniczne są następnym krokiem w rozwoju cyfrowej techniki?
Można uznać, że najbardziej znaczącym kamieniem milowym w tym procesie był moment, gdy w New Haven stanęła pionierska
centrala telefoniczna. Zbudowano ją dwa lata po chwili narodzin telefonu i była zdolna obsłużyć dwie rozmowy jednocześnie. Paręnaście lat później stworzono pierwsze automatyczne centralki telefoniczne.
Opracował: Tabasco PR
Podpatrzone na: Tabasco PR
Już w XVII w. ludzie zaczęli zdawać sobie sprawę z możliwości wysyłania głosu przy użyciu przewodnika z metalu. Można tego dowieść w prosty sposób za pomocą dwóch metalowych pojemników połączonych drutem.
czytaj:
Od tamtych chwil trwał nieustanny rozwój telefonii. Na dnie Oceanu Atlantyckiego położono kable jednoczące nowe jądra świata – Amerykę i Europę. Z czasem duże korporacje zaczęły posiadać własne centrale telefoniczne – z pewnością znacie z filmów atrakcyjne telefonistki, siedzące przed ogromnymi maszynami.
Ciekawych informacji dowiesz się po przejściu do źródła (
https://dariadzikiewczartfoto.pl/), która zawiera fascynujące dane na opisywany wątek - będą one z pewnością warte zainteresowania.
Okazuje się, że to nie lada sztuka tak zręcznie wsadzać przewody w odpowiednie otwory, na bieżąco naprowadzając kompleksowy ruch telefoniczny. W kolejnych latach kobiety zostały zastąpione przez komputery.
zobacz:
Współcześnie mnóstwo biznesów posiada swoje własne, skomputeryzowane centralki telefoniczne oraz telefony ip. Oprócz łączenia firmowych telefonów, sprytne urządzenia oferują także dostęp do internetu przez kable albo wifi. Łączą zatem w sobie cechy centrali i routera internetowego. Pewne oferowane maszyny posiadają opcję komunikowania się w protokołu
voip, czyli Voice over internet Protocol. Telefonia IP to przesyłanie głosu przez sieć, co jest w stanie mocno zmniejszyć firmowe koszty.