Kitesurfing to odmiana surfingu, technicznie podobny do sportu jakim jest windsurfing. Główna różnica to forma prowadzenia deski . Jest ona używana na krawędzi, podobnie jak w snowboardzie. Natomiast w windsurfingu deskę prowadzi się na płasko. Kitesurfingi uprawiane są zarówno na słodkowodnych zbiornikach, gdzie obecne są sprzyjające wiatry, jak i na wodach morskich. Każdy kto brał udział w akcji typu obozy kite wie jak ważny jest aspekt odpowiedniego sprzętu. Występują tutaj trzy podstawowe elementy: bar, deska oraz latawiec.
Bar składa się przeważnie z czterech linek, drążka sterowniczego oraz haka mocującego. Linki oraz hak zamocowane są na trapezie, który często stanowi siedzenie dla kitesurfura. Może ale nie musi, ponieważ niektórzy kitesurfurzy nie wykorzystują go w tym celu, a dzięki temu wykonują zaawansowane triki. Znane są na przykład: kiteloopy czy downloopy.
Opracował: troy_williams
Podpatrzone na: http://www.flickr.com
Kolejny element sprzętu profesjonalnego kitesurfura to oczywiście deska. Najczęściej
deska taka ma długość od 1 do 2,5 metrów. Deski dzielą się na specjalizowane oraz niespecjalizowane. Niespecjalizowane to po prostu zwykłe deski surfingowe. Natomiast deski specjalizowane potrafią utrzymać się samodzielnie na wodzie, oczywiście bez obciążenia na nich. Podczas żeglowania dryfują one po powierzchni wody dzięki latawcowi.
Ta wskazówka z www (
www.poldannet.pl/pl/page/siatki-asekuracyjne-zabezpieczajace.html) przypadnie Ci do gustu, gdyż także traktuje o nakreślanym w powyższym wpisie problemie. Co nie mniej istotne, robi to w porywający sposób.
Elementarne właściwości na jakie się patrzy przy kupnie deski to długość, kształt oraz wyporność – jednak tu wszystko zależy od upodobań. Wszystkiego dowiesz się tutaj: .
Źródłem energii w kitesurfingu jest latawiec. mamy jego różne typy, w zależności od powierzchni czy sztywności. Z reguły dzielą się one na trzy rodzaje: LEI, bow oraz komorowe. Latawce LEI mają sztywną krawędź natarcia i specjalne listwy usztywniające.
Latawce typu bow charakteryzują się bardziej zakrzywionymi liniami natarcia i są bardziej płaskie. Z kolei latawce komorowe są bardzo podobne swoją budowa do paralotni.