Centrale telefoniczne - przykład powstawania społeczeństwa opartego na informacji

Już w XVII w. ludzkość zaczęła zdawać sobie sprawę z możności wysyłania dźwięków za pośrednictwem przewodnika z metalu. Można to sprawdzić w prosty sposób za pomocą dwóch metalowych naczyń złączonych drutem.


MorphoSkins.pl - nowy wygląd telefonu
Opracował: MorphoSkins.pl
Podpatrzone na: MorphoSkins.pl
Pierwszy telefon, podobny do tego dzisiejszego, został wykonany w 1876 roku przez Aleksandra Bella. Identycznie jak dzisiejszy telefon stacjonarny, pierwotny wynalazek oparty był na elektromagnesie, który przemieniał drgania cienkiej metalowej membrany mikrofonu, powstające za pośrednictwem fal dźwiękowych tworzonych przez mówiącego. Drugi elektromagnes odbierał i znowu zamieniał w fale dźwiękowe drgania siostrzanej membrany znajdującej się wewnątrz słuchawki, która pierwotnie oddzielona była od mikrofonu.

Prezentowany temat Cię zainteresował? Zatem odsyłam tu (https://mdbplayground.pl/kontakt/), ponieważ odnajdziesz tu ciekawe dane na opisywane zagadnienie, które godne są uwagi.

W roku 1889 Amerykanin Almon Brown Strowger stworzył automatyczną centralę telefoniczną, która na początku łączyła telefony, na których numer wybierało się używając trzech przycisków, oznaczających kolejno jedności, dziesiątki i setki. Po raz pierwszy telefon z tarczą do wybierania numerów był wykorzystany w 1896 roku, natomiast telefon z klawiaturą w 1963 roku.

czytaj:

Obecnie pragnienie prowadzenia rozmów na odległość zapanowała nad społeczeństwem, a najprostszy telefon stacjonarny posiada za wiele ograniczeń, aby mógł zaspokoić potrzeby coraz więcej oczekujących abonentów. Żyjemy w świecie, w którym podstawę „normalnego funkcjonowania” stanowi posiadanie przynajmniej jednego telefonu komórkowego. Co więcej sam aparat telefoniczny nie jest wykorzystywany już wyłącznie do kontaktów międzyludzkich, ale również jako źródło informacji oraz rozrywki. Nowoczesne smartfony posiadają szybsze procesory niż ogólnie dostępne komputery pc sprzed kilkunastu lat, gwarantują nieprzerwany dostęp do sieci oraz każdego rodzaju multimediów. Na kontakt z najbardziej dzikich i odległych rejonów Ziemi pozwalają telefony satelitarne, które uzyskują połączenie wykorzystując krążące wokół naszej planety sztuczne satelity.

Interesującym wyjściem, które z pewnością niedługo zastąpi telefony stacjonarne, są telefony ip (zwane też telefonami VoIP), które w odróżnieniu do tradycyjnych aparatów PSTN lub ISDN, nie są przyłączone do linii telefonicznej, ale do sieci internetowej, natomiast połączenia odbywają się przy użyciu VoIP (ang. Voice over Internet Protocol, potocznie „telefonia internetowa”). Tego rodzaju urządzenia dają możliwość prowadzenia znacznie tańszych rozmów, czasami nawet darmowych, w ramach jednego operatora. Wyglądają one jak najzwyklejszy aparat telefoniczny posiadający słuchawkę, klawiaturę a czasem też wyświetlacz, ale nie posiadają wyjścia do analogowej linii telefonicznej albo ISDN, lecz wyjście do Internetu, zwykle najzwyklejsze, takie jak przy komputerze. Co interesujące, aby używać tej technologii nie potrzebujemy komputera. Niezbędny on będzie tylko do odpowiedniego ustawienia aparatu telefonicznego.

Na potrzeby zwykle marketingowe stworzone zostały systemy contact center , zwane też programami call center, czyli innowacyjne platformy telekomunikacyjne stworzone do profesjonalnej, wielokanałowej obsługi klienta, przy użyciu wielu kanałów komunikacji, takich jak: telefony, smartfony, mail, faks, Skype i tym podobne. Przykładem tego typu programu jest Altar Contact Center.

zobacz:

Istotną kwestią w porozumiewaniu się na odległość są centrale telefoniczne czyli zespoły urządzeń wykorzystywanych do łączenia abonentów sieci telekomunikacyjnych na czas konserwacji jak przykładowo telefony bezprzewodowe czy urządzenia IP. Najnowocześniejsza z nich to cyfrowa centrala telefoniczna, która zapewnia szybszy przesył i bardzo dobrą jakość dźwięku.
23/09/01, 08:10
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.